מה לא מספרים לך על הסימולציה?

משחק תפקידים כנראה אף פעם לא יסתיים בזה שהצלחת לשכנע את הצד השני

הנה משהו מאוד פשוט והגיוני, שאף פעם לא חושבים עליו או אומרים לנו אותו:
משחק תפקידים כנראה אף פעם לא יסתיים בזה שהצלחת לשכנע את הצד השני. לא בדעה שלך וגם לא בפתרונות היצירתיים שהצעת, לא משנה כמה יצירתיים ומדהימים הם יהיו.
בואו נחשוב על זה- גם אם שכנעת את השחקן אחרי 2 דקות, אם הוא יגיד לך “כן סבבה בסדר בוא נעשה את מה שהצעת”, משחק התפקידים יסתיים ומה שיקרה זה שבשלוש הדקות שנשארו עד סוף משחק התפקידים אתם תסתכלו אחד על השני ותבהו בשעון…

זה הרעיון של המבחן וכך הוא בנוי.

כלומר המבחן הזה ינצל את כל הזמן שיש לו. השחקנים מקבלים הנחיות שמשחק התפקידים אמור להימשך 5 דקות ולכן לא משנה מה עשית או אמרת (וכמה הדהמת אותו) המשחק יימשך 5 דקות, וכמעט תמיד יסתיים בזה שלא הצלחת להשיג את מה שרצית, כי זה הרעיון של המבחן וכך הוא בנוי.

לכן גם אם לא הצלחת להשיג את מה שרצית או תכננת- כדאי לזכור שזה בסדר, כך זה אמור להיות. לא להתבאס או להתאכזב(:

אם פעלת כמו שצריך, אם הדרך שלך היתה נכונה- (מצלצל לך מוכר? דברנו בעבר על הדרך ולא על המטרה..) אז אם הדרך שלך היתה נכונה- זה מה שחשוב וכנראה שהשארת רושם טוב.

למה זה חשוב?

למה זה חשוב?
כי הרבה פעמים אנחנו יכולים לגרור איתנו את האכזבה מתחנה שאנחנו חושבים שהלכה לא טוב לכל שאר התחנות וככה להרוס לעצמנו את המבחן. ברגע שאנחנו מבינים שהעיקר זה התהליך שעברנו בתחנה (שעליו דברנו בטיפ הקודם) ופחות התוצאה שהשגנו- האכזבה מזה שלא הצלחנו לא משתקת אותנו. ואם אנחנו מבינים מראש שכנראה לא נצליח לשכנע במשחק תפקידים כי זה הרעיון בו- ניקח את זה הרבה יותר רגוע.

והרוגע וההתנהלות המנטלית שלנו לאורך המבחן הם סופר חשובים.

בהצלחה ענקית!